Monday, June 30, 2008

Patut ke Tak Patut?

Semalam aku bergaduh dengan seseorang yang istimewa dalam hidup aku. Kawan aku. Kawan baik aku. Hari ni kitorang langsung tak bertegur. Aku tak cakap langsung dengan dia. Dia pun macam tu juga. Tapi dia ada tanya aku sesuatu, tapi aku malas nak layan dia. Kebetulan pula, kawan aku yang lain panggil. Jadi, aku buat tak layan jelah dengan dia.
Aku rasa macam tak patut je kitorang gaduh. Tak patut sangat-sangat. Takde sesiapa yang patut dimarah dan takde sesiapa yang patut dipersalahkan. Pergaduhan yang tak sepatutnya. Betul. Tak sepatutnya pergaduhan ni berlaku. Aku nak minta maaf dengan dia. Tapi bukan dia ke yang sepatutnya minta maaf dekat aku dulu sebab dia yang mula-mula marah aku disebabkan perkara yang kecil. Tapi siapa yang sepatutnya mengalah ni? Aku rasa aku dah banyak kali mengalah dan aku rasa kali ni dia yang sepatutnya mengalah. Tapi siapa yang patut minta maaf dulu? Kalau aku minta maaf dulu, aku takut lama-lama dia naik lemak. Aku juga yang susah. Tapi kalau nak tunggu dia minta maaf, aku rasa sampai bila-bila pun kitorang takkan berbaik semula. Patut ke tak patut aku minta maaf ni??
Tinggalkan pendapat anda di bahagian komen. Tolong saya. Please......
Kalau anda rasa anda patut tolong saya, tolonglah buat apa yang patut. Terima kasih.

4 comments:

~ZaHiDah~ said...

hye imah!
mesti imah sedang dilema sekarang ni kan?
biasalah kawan..mesti akan bergaduh punya..
tapi saling maaf memaafkn perlu dalam diri kita.Zahidah pun pernah bergaduh dengan kawan juga..
tapi tak lama..skjp saja..
zahidah akn minta maaf dgn kwn zahidah..
kalau nak tunggu diorang mmg lama..
kiter juga yang terseksa..
jd,bg tak merunsingkan fikiran,
terus minta maaf jer dgn 'dia'..
apa salahnya?dia mesti terharu punya..
imah pun tak yah pening2 kepala!
gud luck yea!!

kalau rjin lwt blog zhdh di www.zahidahlurvechocolate.blogspot.com

bye!

imah ammran said...

thanx zahidah for your opinion...
tp rse mcm tak ptut je...
kitorg masih tak berckp ape2...
kabar daripada sms pown x dpt...
tolonglah selesaikan masalah aku ni...

Hanisah said...

Salam Imah,

Nama saya Hanisah. You can call me Nisa. Hehehe. Sempat lagi promote diri. Emm... Nisa rase la kan, Imah patut minta maaf dgn kawan baik Imah, ye lah sebab kalau tak bertegur sapa selama 3 hari nanti sama2 dpt dosa. Takkan Imah nak dpt dosa??? Ha, takpun Imah cuba ckp kt dia kalau tak bertegur sapa selama 3 hari nanti dpt dosa. Die minta maaf, Imah minta maaf. Sama2 bermaafan. Okey tak cadangan Nisa tu???

Salam Mesra,
Hanisah.

p/s: Dtglah blog kiter, http://lagu2-nasyid.blogspot.com , dtg jgn tak dtg!!!

imah ammran said...

thanx hanisah(mcm nme kakak sye) dgn pendpt tuh...tp sye still confuse...