Sunday, August 31, 2008

Kemalasan

Esok sudah puasa. Sekali lagi aku nak ucapkan Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak. Anda semua jangan ponteng puasa ye? Hehehe. Nanti kalau kantoi, buat malu je. Ramadhan esok. Syawal pula bulan depan. Mungkin terlalu awal nak buka cerita pasal raya. Hmmm..Tutup jelah cerita ni. Hehehe...

Aku sebenarnya berada dalam mood malas. Diulangi, mood MALAS. Malas sangat nak baca buku. Hari Selasa ni ada Ujian bulan September. Adoyaiy, malasnya. Dahlah masuk bab-bab yang susah. Dah pening kepala aku fikir pasal ujian tuh. Penin, penin, penin.

Malas lagi nak basuh kasut. Aku tak tau kenapa, aku memang malas gila kalau bab-bab basuh kasut ni. Kalau tak dalam mood malas pun, aku memang malas basuh kasut. Kan bagus kalau ada mesin basuh yang boleh basuh kasut terus. Hehehe. Berangan betul aku ni kan? Zaman bila nanti baru wujud benda ni?

Lagi satu lagi kemalasan aku. Malas betul nak gosok baju untuk minggu ni. Malasnya. Malasnya. Malasnya. (Berapa banyak 'malas'lah dia ni?)

Tapi, AKU WAJIB. Diulangi, WAJIB. AKU WAJIB BUANGKAN MALAS aku yang panjang berjela-jela ni. Lebih panjang daripada deretan rumah teres di kawasan rumah aku ni. Aku mesti buangkan. Yeh!!! Majulah sukan untuk negara. (Ape kena-mengena ni?)

LASTLY : Selamat Berpuasa. Jangan malas-malas macam saya ye.

No comments: