Friday, September 12, 2008

Cipta Lagu

Entri kat bawah ni ada cakap aku ada kerja special yang aku buat. Inilah kerjanya:

"Weyh, kau bertugas ye hari ni? Kesian kau. Banyak gila sampah budak petang buat," seorang budak berkata.

"Tulah pasal. Bengang betul aku," orang yang bertugas tu cakap.

Aku yang sedang dalam kebengongan di waktu pagi tu, tiba-tiba menyanyi;

"Betapa di kelas ini sungguh bersepah. Di utara, selatan, timur dan barat, semua sampah." (ikut rentak lagu Warisan)

"Hahahahahaha. Macam bengong je lagu kau tu," seorang budak berkata.

"Bengong tapi best oh. Boleh sambung tu," Anis cakap

"Yeyeye. Boleh tu, sambunglah kau," aku cakap balik

Cikgu BM pun sampai. Lagu tadi berhenti sampai di situ. Lepas ni bersambung.

Masa AG, Anis salin balik lirik lagu tadi tu dengan sambungannya sekali. Sangat kelakar. Aku gelak gila-gila tengok liriknya. Masa KH, kitorang berdua bergabung otak cipta lirik lagu tu. Akhirnya, lirik tu siap. Ramai yang kata best. Hahaha. Tak boleh bla. Ada yang cakap lirik tu hasil bakat terpendam kitorang. Kelakar kelakar kelakar.

LASTLY : Lirik tu hasil perahan otak aku dan Anis. Lirik lagu tu, dah hampir famous. Hahahaha.

~to be continued~

p/s : Kami masa tu, memang tak ada kerja lain. Sebab tu buat kerja buduh ni. Hakhakhak. =P


No comments: