Saturday, November 22, 2008

Tak Tahu

Woah! Pertama kali dalam sejarah cuti sekolah aku bangun sebelum pukul 9 pagi. Pelikkan? Hehehe. Terpaksa bangun awal nak ke kelas penulisan di Taman Permata. Bersama EncekAyah dan PuanEmak menaiki si Savvy berwarna kelabu. Cerita secara detail ni. Hehehe.

Lebih kurang pukul 8 pagi, PuanEmak kejut supaya bersiap untuk ke kelas. Huhuhu~ Tidur dulu. Bila beliau dah ke Sungai Long untuk melawat seseorang yang mahu naik haji hari ini, aku pun bangun dengan penuh kemalasan dan kengantukkan. Hadoy! Lepas menggosok baju, mandi, bersiap, dan makan aku masih menyempatkan diri online kejap. Hehehe. Pukul 9 lebih kami menuju ke Taman Permata.

Sesampainya di tempat yang dituju, kelas mungkin sudah bermula lebih kurang dalam 10 minit. Rasnyalah. Duduk di basrisan paling depan. Hagagaga~ Kelakar je. Kat sekolah pun aku suka duduk belakang, kenapa kat kelas penulisan ni boleh terduduk depan pula? EncekAyah duduk kat depan, kat depan jugalah aku duduk.

Dalam kelas tu, sangatlah mengantuk. Sekali-sekala je yang segar sikit mata. Lawak Puan Ainon yang menyegarkan aku yang sangat mengantuk ini. Lalala~ Pukul 12 tengah hari, habis juga akhirnya kelas ini. Sudah tidak mengantuk lagi! Yeah! Sebenarnya kelas sampai petang. Rehat 2 jam masa tengah hari. Tapi kitorang ambil kelas sampai tengah hari je disebabkan kitorang mahu ke kenduri kahwin anak kawan EncekAyah. Yang hendak menjadikan aku menantunya kerana suka makan roti kosong! Haiyark! Tak mahu! c(X

Seperti biasa apabila ke kenduri kahwin, aku akan kekenyangan yang tak terhingga. Sekarang ni, kekenyangan masih terasa. Hagagaga~ ;DD EncekAyah sebenarnya mahu menunggu geng-gengnya waktu sekolah tentera dulu-dulu, tapi ramai yang tak sempat dijumpai. Beliau hanya menjumpai seorang sahaja kawan lamanya. Datang awal sangat, memanglah ramai yang tak datang lagi. Heeee~

Balik dari kenduri kahwin dalam pukul 1.30petang. Masih ada 30 minit lebih lagi sebelum kelas penulisan sesi kedua nak start. Haiyark! Tak mahu pergi lagi. Sudah mengantuk. Akhirnya, kitorang terus menuju jalan pulang ke rumah. Heeee~ Aku tidur je sepanjang perjalanan. Maklumlah bangun awal sangat. Ikut normal bangun pukul 10 ataupun lewat lagi. Hegegege~ c(x

LASTLY : Haiyark! Entri panjang sangat. Hegegege~ Terima kasih kerana sudi membaca entri ini. Sila datang lagi. Heeee~ ;DD

4 comments:

Sara said...

Haha, takdir atau kebetulanlah Imah.

Hari ini dalam sejarah cuti sekolah Sara bangun sebelum 9.30 pagi. Biasanya bangun dlm pukul 10 atau lebih lewat lagi :PP

Bangun awal sebab ibu kejut mahu pergi jogging.

gadis-someone said...

amboii,anak dara suka bangun lambat !

paling lamabat pun,wani bgn nak dekat kul 8 .

s! gad!s lolipop said...

haiyarkkk!~
aq sntiase kne bngn awal akibat dikejutkan oleh adik ksygnku.. dy tue xley lgsg tngk aq tdow aman damai nyenyak nyerr..
tawu r dy slalu bngn awal.. haiyarkkk!~ ;DD

Dieyna said...

ouh,kite serupa.
msti bgn kol 10 dan keats.hehe
klu bgn awl tu dlm record la :D