Saturday, June 27, 2009

KeDurianan


HAHA, kedurianan ye. Sekarang musim durian kan? Kan? Apsal la aku excited sangat pasal musim durian ni? Sebelum ni tak pernah ambil port pon. HAHA, dulu-dulu pon mana aku layan sangat durian-durian ni. Kalau dulu, ada durian kat rumah makan 3-4 ulas je. Sekarang, selagi belum habis selagi tu aku tak bangun. HAHA! xD

Tadi pon baru lepas makan durian. Tahukah anda? Makan durian pon boleh dapat kosa kata luas. Hahaa. MANGKAL. Mangkal tu kosa kata luas ke? Tak tau laa. Macam ye je. Ni yang nak kena tanya Cikgu Suria Aida ni. Ahaha! xD

Masa tengah makan durian tadi, Mak kata tadi ada sebiji durian yang mangkal. Aku dah berkerut dahi dah. Apakah itu mangkal? Adakah ia sejenis dan seangkatan dengan tangkal? Tangkal yang digunakan oleh bomoh-bomoh di luar sana? AHAHA! Ape jadahnye aku merepek ni. :PP

Bukan laa. Mangkal tu keras. Kalau durian keras. Tak sedap. Kan? Kan? Haha, aku dah semakin excited plak cerita pasal durian ini. HAHA! Mak pon ambil la durian yang mangkal itu untuk buat bubur kacang durian, Mak pon boleh buat seri muka durian, tempoyak, dan sebagainya. HAHA! Durian boleh diubah sajian.
Ape kehalnya ayat aku macam lain macam? HAHA! xD


Konklusinya, durian buat aku panas sikit sekarang ni. AHAHA! Habis laaa~ xD

pssstt ; WARGA tadi sekolah aku tak menang. Tapi bukan bermakna kalah ye. 'Laporan'nya, nanti laa aku buat sekali dengan esok. Esok nak pergi lagi. Weee~ Excited lagi. HAHA! :PP

5 comments:

fatimah arr said...

kte terbalik..
dulu gila durian..
skang makan bile ade mood..
haha..

.imah. said...

fatimah,
hahaa, terbalik sudaaa~
xD

arina aqilah said...

huhu . ari tu baru makan durian gak . skrg mmg musin durian lorh kann ..?

nurul hidayah roslan said...

Salam kak imah,

wah! sedapnye durian tuh. Walau pun dayah tak makan durian! =P

.imah. said...

eila,
yupyup.. musium durian~ ;)

dayah,
durian sedap kot? ;PP