Thursday, June 4, 2009

Lalalalong~

Huargghh~ Semalam balik kampung. Lepas dah penat meronggeng dari pagi sampai tengah hari dengan kawankawan semua, balik laa rumah. Pukul 2 macam tu, takde eletrik. Bukan main nak panas lagi. Dah banyak kali dah takde eletrik. Sabarr jelaa. Lepastu, ayah suruh siap-siap. Petang tu balik kampung terus. Heee~ ;)

Pukul 3 tu baru bertolak dari rumah. Sekejap je pon perjalanannya. Dua jam sahajanak pergi ke Melaka maa. Masa nak balik tu, singgah laa beli ikan salai, burung puyuh salai, telur masin, apa benda ntah lagi mak beli. Hehee~


Lepas tuu, teruskan perjalanannya. Sambil tu, makanlah sikit ikan ngan burung puyuh tu dalam kereta. Sedapsedap, Heee~ ;)


Sampai kampung tu, angkat-angkat barang, rehat-rehat kejap. Lepastu Icah ajaklaa pergi pantai. Mencapub-capub sambil jaga Aim mandi laut. Hahaa, tengoklahh ni, ;)

suke gilegile pic ni! ;DD

Lepastu malam macam biasa je. Makan, baca novel, tengok tv, "bergayut" dengan telefon. Hahaa, siapalaa yang masyukk nak telefon kita ni? ;PP

Pagi esok tu bangun awal juga. Lepas 'subuh gajah' tu tidur balik kejap. Pukul 8 pagi dah bangun. Selalu kalau cuti sekolah, pukul 9 pagi belum tentu bangun lagi. Hehe~ Pergi rumah Acik, sarapan dengan nasi lemak RM1.30 yang enak, lepastu lepak kat pantai lagi. Indah je, asyik-asyik pergi pantai. Haha! :PP Sembang-sembang dengan Nurul pastu balik rumah Acik. Balik-balik je, Icah ajak pergi pantai lagi sekali untuk mencapub dengan rambut layunya. HAHA! :PP


Masa mencapub tu, jaga Aim mandi laut juga. Aim dengan Aidil pergi main jala oran kampung. Diorang ambil ikan yang dekat jala tu. Pastu kena marah, kalut semua lari naik atas. Hahaa~ Sebelum kena marah tu, sempat lagi mencapub dengan ikan tuu. Haha! :PP

Lalang panjangpanjang~ Smart ouh! ;)

Petang tu, lepas kemas barang, makan, dengan naik basikal kitorang pon bertolak pulang ke Serdang. Eh, eh, Nurul pun ikut. Hahaa, bestbestbest~ ;DD

Naik basikal, macam ni.. Haha! :P

Weee, balik kampung best~ ;DD

4 comments:

~along said...

bagus kan kamera baru tu. terang sungguh aku tengok gambar nya..

cik imah said...

along,
mmg bgus woo~
clean and clear~
;DD

alia F. said...

argh, suke gilee gmbt kat pantai turh, smart doe ! ;D

cik imah said...

alia,
well well well..
tgklaa spe yg ade dlm gmba tuh..
HAHA! ;P
aku pon ske gmbr tuu~ ;)