Wednesday, November 24, 2010

Cenderung Ke?

Ada seorang budak perempuan hingusan sedang bermain game Talismania Deluxe di komputer riba milik kakaknya. Apabila budak itu bermain game maknanya dia sudah lepu tahap ke lapan. Tiba-tiba ayahnya datang dan menyerahkan sepucuk surat kepadanya. Sampul surat itu sudah dibuka. Maknanya ayahnya itu telah melihat surat itu terlebih dahulu. Namun, budak itu tak kisah pun sebab duk khusyuk main Talismania Deluxe dah sampai level 4. Lagipun, dia bukan nampak pun surat tu surat apa. Diletakkan dulu ke tepi. Dan jadikan alas mouse sebentar sebelum melepasi level 4 Talismania Deluxe.

Sesudah dia berjaya menghabiskan level 4 itu dengan sedang sedang sahaja, dia berhenti dan mengambil surat tadi. Apabila membaca sampulnya sahaja, dia terus menutup tetingkap Talismania Deluxe tadi. Tiba-tiba dia berasa excited. Macam ke hape poyonya. Bukan senang nak dapat surat macam ni katanya.
Cuma dia berasa sedikit janggal. Kenapa reaksi dia tidak sama seperti drama Melayu? Berlari dari rumah ke sawah atau laut atau ladang kelapa sawit untuk mencari ibu bapa sambil menjerit kegembiraan, "Mak! Ayah! Saya dapat lepas untuk ke UJIAN KECENDERUNGAN KEMASUKAN KE MRSM!" Mungkin itu dalam drama Melayu sahaja. Ataupun mungkin hanya dia yang kepochi walhal baru lepas sampai nak pergi ujian je. Ujian tu lulus ke tak pun belum dapat diketahui lagi. Lagipun, kenapa pulak dia nak menjerit macam tu? Macam laa ayah dia tak tahu? Kan ayah dia dah buka sampul tu dulu?
Namun begitu, budak perempuan itu masih keliru. Adakah dia cenderung dan akan berusaha bersungguh-sungguh untuk ujian ini? Ataupun tidak cenderung dan hanya datang buat sahaja tawakal innahu dok try dok tahu? Sungguh dia keliru untuk melayakkan diri atau hanya melanyakkan diri.

Sehingga kini, identiti budak perempuan itu, sudah diketahui umum. Tu laa kau, awat tak mosaic sekali nama tu? HAHAHA. Takde, saja cuba nak buat cerita dari sudut pandangan berbeza. Sudut pandangan ketiga tak silap aku. Ecehwahh, ayat memoyos. Haha, sudah laa kau. ;p

Ujian ni macam mana ye? Maklumlah, budak perempuan hingusan lah katakan. :O

12 comments:

CkDs AhRa said...

tak yah p...hahhaha..nnti awk rindu2 kat akak plak..lama tak jumpa...hahhaha...

.imah. said...

kak ct,
cettttt. kenapa rasa macam ada unsur keperasanan pada komen di atas?
HAHAHAHAHAHAHA. ;p

Panthera Tigris said...

good luck :)

.imah. said...

hafiy,
teghimee kasehh. :)

nashue said...

Salam,dik...kalau adik pergi ujian tu.Better get ready dengan math form 4.But mostly soalan dia memang pelik.Soalan kerjaya pun dia tanya..^^

.imah. said...

nashue,
ohhhh. mcm tu ek?
teghimee kaseh untuk tip tu. :)

CkDs AhRa said...

bkn unsur keperasanan..tapi itu lah realitinya...hahhahaha

.imah. said...

kak ct,
ahhh. sudah laaa. hahaha. :P

SailorJupiter said...

asal sume amik pagi??? Farin pun pagi gak... Gamaknye, aku alone ah nnt...

.imah. said...

adilaa,
ehhh? korg amek ujian kat seremban jugak ke?

SailorJupiter said...

aah tp kul 2.00 petang smpai 5.00 petang. I am alone...huhuuhu

.imah. said...

adila,
ohhh.