Tuesday, November 30, 2010

Contest Comic Online : Komen dan Menang

Sejak dari haritu lagi Icah dah sibuk dok promote contest ni. Macam tau-tau je aku ni batak contest. Hahaha, teruk betul. Tapi at least pernah menang contest sekali. Haaa, sekarang nak cuba menang lagi. Tehee. Poyos jongos je. ^^
Memandangkan cuti sekolah yang penuh kebosanan ni. Baca komik online sambil join contest okay jugak kan? So, apa lagi mulalah baca komik-komik yang banyak ni. Memang best. Tapi rasanya lah, yang agak best daripada semua semua tu ialah ;
  • Back to skool rocka
  • Budak Bayek
  • Drama King
  • Geng Kusut
  • Hantu Mutan
  • Kuch Kuch Kuching hei
  • Ninja Cipan
  • The story of a man
Banyak betul yang best kan kan kan? Amendeee laa aku ni. Baik cakap suka semua je. Haha, tapi Incik Meo suruh pilih 1 komik yang PALING disukai je. Fuhh, payah betul nak pilih antara lapan ni. Tu laa, banyak sangat yang best.

Namun setelah kuat memikir, mencongak walaupun ini bukan soalan matematik dan menilik walaupun aku bukanlah tukang tilik, akhirnya aku telah membuat keputusan yang muktamad. Ya, muktamad, sebarang surat-menyurat tidak akan dilayan. Aku pilih...

Ninja Cipan by Incik Meo

Kenapa saya suka komik ni? Sebab die besttt. Kenapa saya suka komik ni? Sebab die besttt. Perlu ke ulang? Haha, sudahlah tu, jom baca review. :)

Komik ni cerita pasal 4 ekor cipan bersaudara yang aku rasa memang kiut miut. Diekor ni di bawah bimbingan tok guru kucing yang kiut miut jugak. Cipan cipan sekalian ni nak ubah dunia jadi lebih aman daripada benda benda yang tak aman laa. Itu pasal laa namanya Ninja Cipan. Puas diorang pergi negara ni, negara tu, asyik tak jadi je. Tapi akhirnya, diekor menemui cara yang lebih berkesan nak jadikan dunia lebih aman. Memang adventure jugak laa Ninja Cipan ni.

Mula-mula sekali yang paling aku suka pasal komik ni ialah gaya persembahan web komik eksperimental yang diperkenalkan oleh scott mccloud & choose-your-own-adventure ni. Senang gila nak baca. Scroll pastu click je untuk tengok jalan cerita selanjutnya. Senang kan? Takyah penat dok tunggu page load lama-lama. Siap boleh pilih bahasa lagi, sama ada nak BM atau BI. Cayalah!

Lepastu, aku suka dengan 4 ekor watak cipan yang kiut miut tu. Belum pernah ada orang lukis cipan jadi binatang kiut macam Incik Meo lukis ni. Selalunya orang lukis lembu laa, monyet laa yang jadi comel dari rupa asal. Tapi cipan takde lagi yang comel macam ni. Kan kan kan?

Yang lagi bagusnya, adalah pengajarannya dan aku suka ayat last tu. "When you want to change the world, take a mirror and change yourself first" Bermakna bukan? Ubah diri sendiri barulah boleh nak ubah dunia. Macam ninja ninja cipan yang kiut miut bergaya ni. Tahniah ninja ninja cipan sekalian! :DD

Tahniah jugak buat Incik Meo yang buat contest dengan hadiah best ni. Uiks, memang best kalau dapat t-shirt cipan yang kiut miut menjadi pujaan hati tu. Kalau tak dapat t-shirt pun, karikatur free pon okay jugak. Bende yang free siapa tak suke kan kan kan? Ehehe. Apa lagi korang tunggu? Jom join! :D

Sekian, teghimeee kaseyyy! :)

No comments: