Wednesday, December 22, 2010

Masa Penentuan

Hmm, esok laa penentuannya. Yes, penentuannya. Penentuan untuk semua usaha aku untuk 3 tahun time jadi budak menengah rendah ni. What I feel? I feel gooooood. Taklah sengal! Apa kau gila aku rasa gooooooood macamtu? HAHA.
Bedebaq, geletaq gelegaq semua ada lah. Tapi apa kata kalau aku cuba relax. CUBA relax. Cuba kau dengar cuba kau cuba diam bila ku cuba tuk berbicara dengan kamu. Eh, tak! Itu lain. HAHA, maksud aku cuba relax. Relax dan cool sambil katakan ;

"Apa yang aku akan dapat esok adalah hasil usaha aku sendiri. Baik atau tidak aku kena terima. Aku kena pasrah, kan ini hasil usaha aku sendiri. Walaupun orang lain taknak hargai usaha aku ni nanti, aku tetap kena hargai usaha aku sendiri. Kalau cukup baik untuk aku, alhamdulillah. Kalau tak cukup baik untuk aku, SPM ada lagi, nanti aku usaha lagi kuat daripada usaha aku untuk PMR ni. Insya-Allah..."

Dan sekarang aku masih cuba. Sempat lagi nak relax dan cool sebelum kaki melangkah masuk melalui pintu belakang sekolah tu esok. Mari lah Imah, cuba cool! Kau akan dapat penentuan yang sesuai dengan usaha kau haritu! Yehh, what you give you get back bak kata omputeh. Eh, kejap. Sesuai ke perumpamaan tu? Ahh, sudah, aku selalu keliru pasal perumpamaan yang sesuai ni. HAHAHA. xD
Aku tak okay korang pun tak okay tapi itu okay. Kita tau masing masing semua risau kan? Yeh, siapa yang tak risau kan? Hehe, takpe doakan yang terbaik je. Cehwahh. Jadi, untuk kawan kawan semua terutama sekali all the setians yang ku sayang (ecehhh ;p). Good Luck untuk esok! Semoga ada senyuman dan ucapan alhamdulillah dalam hati korang lepas dah dapat penentuan masing-masing. Aku tak suka cakap result, penentuan lebih unik. HAHA, macam macam laa kalau nak mengade tu. xD
Good Luck korang dan Good Luck untuk aku jugak! :)

No comments: