Tuesday, January 29, 2013

A New Year, A New Start

Assalamualaikum wahai orang kampung sekalian! Gilak lah lama aku tak menaip di sini. Siap tak sempat wish tahun baru pun. Tahun baru pun macam dah nak basi je. Tak sangka dah nak habis bulan January dah pun. Yeah, time flies really fast somehow. Anyway, HAPPY NEW YEAR! MAY YOU ALL HAVE A GREAT NEW YEAR! *nampak tak betapa basinya ayat ni*

Even aku tau aku lambat, tapi biaq pi lah. Rasa nak menaip dengan sisa sisa data quota wi-fi YES aku ni. Hahaha, seriously streamyx the best sebab unlimited. Limited internet ni pulak buat aku seperti orang yang nak berak tapi kena tahan sebab nanti t*h* terkeluar daripada lubangnya. KAHKAHKAHAKTUIH, betapa kotornya perumpamaan yang aku hentam tu. Maaflah, otak makin benak banyak makan dan banyak cuti. xD

By the way, hidup di Kg. Pantai Hilir ni takdelah seburuk yang disangka. Biasa jelah. Cuma jauh daripada hiburan macam shopping complex tu kan. Mungkin itu yang terbaik buat aku. Kalau tak, makyaii boros bak hang. Habis duit dalam bank tu aku tarah tarah sampai dah nak habis bila sekali dua aku ikut Icah balik Keyyel. Hahaha, busuk! Yang penting, aku dah tenang kat sini. Memang dah rasa macam home sweet home lah walaupun rindu pada Serdang dan kawan-kawan kat sana. And to ALIA FARHAH, I saw you at my cbox. Mana ada lupa sayang! Heyy, kau tu yang dah lama hilang tak hantar khabar. Kabare? :P

Apa lagi eh? Haaa, masa depan. Cehwah, maksud aku UPU laa. Tu pun dah apply. Dah kemaskini sekali dan yakin seyakinnya. Semua yang aku pilih ialah UiTM untuk bidang IT, pengurusan dan kejuruteraan. Busuk pulak aku rasa bila pilih bidang kejuruteraan. Rasa macam nak gelak guling guling depan muka sendiri sebab aku ni dahlah bengap fizik, ada hati nak main engineering. HAHA. Tapi aku still nak first choice! IT pleaseee pleaseeeee! Insya-Allah, amiiinnn. And of course, aku tiada niat untuk gah ke oversea ataupun gah dengan course glamour. Aku faham sangat kemampuan kewangan, fizikal, mental, emosi, rohani, jasmani, dan segala yang termampu lah untuk aku. Ukur baju di badan sendiri lah brader. :)

Haaa, satu hal lagi. Kepada Awak, terima kasih untuk 3 tahun, 10 bulan dan 1 minggu ni. Terima kasih sudi jadi kawan saya lepas saya mungkin tersakiti awak. Maaf kali sejuta. You deserve a better person. Good luck lah brader, gua caya sama lu. :')

Pergh, boleh tahan panjang syok sendiri kali ni. Siap takde tepek sekeping gambar pun. Haha, maaflah data quota tak mengizinkan dan mata pun dah kuyuuu kuyuuu je ni lepas layan movie hindustan dalam external hard disk hasil titik peluh sendiri ni. Ya Allah, syukurnya dapat sesuatu kepuasan atas usaha sendiri. Alhamdulillah. Harap tahun ni dapat hasil lagi walaupun mungkin semakin kurang. Hekhekhek. :)

Jadi apa lagi? Aku saja je bazirkan sikit masa korang tajamkan skill membaca blog busuk aku ni. Hahaha, sekian terima kaseyyy. Dah, pi tutup tab blog aku ni pastu buat kerja yang mak suruh tu. Jangan malas macam aku ni, dah ada rupa dugong aku tengok. HAHAHAHA. xD

I'm orang Kg. Pantai Hilir and I'm okay. Thank you I love you. HAHA.

2 comments:

Alia Farhah said...

Haha aku ada je lg ni, sihat sihat. Alhamdulillah. Baru larikan diri dari PLKN hahaha :D kau apa cerita? Mmg semua kawan2 aku pindah melaka dah sekarang eh? Aku baru habis sekolah kat melaka wehh, korang pulak nak pergi melaka ni. Haha habis tu bila mau jumpa? :B hee oh imah, sorry aku tak sempat nak visit kau lepas arwah meninggal haritu. Ada niat nak pergi rumah kau, tapi masa tak mengizinkan *hehh alasan dia -.- tak, serious ni weh, serious nak datang. Sorry okay? Salam takziah jugak. Takpe imah, dia lebih bahagia dkt alam sana. aku tau kau kuat :) hehh mmg mcm satu karangan aku tulis utk kau ni. Hahh sebenarnya aku tukar phone lepastu dgn bangangnya semua nombor hilang. Tu yg aku mcm tak dpt nak contact kawan2 lama -.- kalau kau baik hati nanti, rajin2 lah kau text aku. Hahaha Nombor still sama, dont worry. Haha manalah tau ada masa aku visit kau dkt melaka tu ;) hee till then imah, take care.

.imah. said...

Titewww winduuu awak laaaa. Hahaha. Dpt PLKN ke kau? Tahniahlah. Eheheh. Hmm takpe. Aku paham, thnx btw. Cantik karangan kau. Aku mmg baik so nnti aku text kau ye? Hahaa. :3