Monday, April 29, 2013

The Real Vacation is Here!

Hyeee orang kampung? It's the end of April. Aku ingat aku tak sempat nak post some entri untuk blog busuk kesayangan ini. Tetiba ada pula material nak di-publish post-kan. Material tu. Apalah perkataan aku guna ni. Ingat ni apa? Hehehe.

Hujung-hujung April ni ada pi bercuti tak cukup syarat dengan family. Pasaipaa tak cukup syarat? Sebab tak cukup orang. Abang dengan kakak ipar sorang tu takde cuti. Dan of course takde ketua pelacongan yang hebat dan super cool macam ayah lagi. Tapi takpe, kami redhoo dan kami bercuti pun tak lupa ayah. :')

Trip pi Pulau Perhentian 2 hari 1 malam je. Tapi itu pun dah cukup best dan superb, walaupun masing-masing penat dan dah jadi berbelak-belak muka sebab sunburn. Mana tak sunburn. Petang hari first tu snorkeling sampai lewat petang esok pulak daripada pagi sampai tengah hari snorkeling lagi. Kaki dan tangan lenguh berenang-renang tapi seronok tengok lawanya, indahnya, cantiknya ciptaan Allah. Subhanallah. :')









*psttt : abaikan tarikh dekat gambar, lupa betulkan setting kamera daa*
*more pictures at instagram aku dan cikcah si camera girl, ahaks*

Belum habis penat snorkeling, balik daripada pulau tu malamnya memasing kental nak pi Wakaf Che Yeh pulak. Hahaha. Jauh pulak tu daripada rumah Along kat Setiu. Jalan shopping sampai tengah malam. Pagi buta baru sampai Setiu. Kental sangat padahal kaki macam nak tercicir. Mwahahaha.



Esoknya lagi tu kena kejor dengan Along ajak mandi sungai sebab dia dah beli banyak kuih nak picnic dekat sungai. Kitorang pulak ingatkan budak-budak kecik je yang nak pergi sebab kitorang penat lagi. Tapi bila dah kena kejor cemtu, menggelidat masing-masing. Hahaha sangat comel. Tapi takde gambar pulak. Sekejap je. Sejuk pulak tu, tak larat nak cari kamera. Ahaks.

Harini takde plan nak pi jalan mana-mana. Tour guide kerja. Abesam lah tu. Hehehe. Tapi esok ingatkan nak pi jalan Kuala Terengganu pulak. Jalan dekat Taman Tamadun Islam, Pasar Payang, Muzium, blablabla. Wah kemain kan? This is the real vacation! Penat perhabis. Tapi lepasni takde gambar sebab camera girl dah balik Shah Alam. Nak harapkan aku ni, malas belaka. Apa-apa pun excited juga nak jalan lagi esok. Kaki aku beransur pulih, masa untuk penatkan dia balik esok. Ahakss.

Seminggu dekat Terengganu is superb! Balik Melaka hari Rabu ni. Lepastu, penyiksaan aku bersambung lagi. Siapa suruh loser sangat haritu." Dapatkan cepat supaya hati kau tenang"! Itu je aku fikir. Doakan keberjayaan aku. Tskk tskkk. T__T

Bilalah lagi dapat real vacation cemni? Hmm. :')

No comments: