Thursday, October 9, 2008

2 Tujuan

Semalam balik lambat sebab nak siapkan kerja sekolah Math yang bergunung-gunung banyaknya. Hari ni pun balik lambat jugak. Ada dua tujuan. Tapi pada mulanya, tujuannya hanya satu iaitu melepaks bersama kawan-kawan aku yang gila lagi seronok. Sayang korang lah!

Lepas habis waktu sekolah, aku and 5, 6 orang lagi berjalan beriringan pergi gegarkan Mc'd Serdang. Huhuhu. Takdelah gegar mana. Gimik je lebih. Hehehehe. Ada 2, 3 orang yang kata nak buat kerja Math kat Mc'd tu. Tapi, memang serabut and tak dapat focus. Last-last makan je kat Mc'd tu. Buku Math yang dibawa tercampak di belakang meja. Hohoho~ Hari yang seronok!

Masa jalan balik dari Mc'd sembang-sembang dengan Ainul. Last-last rahsia aku terbongkar kat Ainul. Ainul, aku percaya ko. Heeee~ Dah sampai sekolah, masuk library laksanakan tujuan yang ke-2 iaitu buat kerja Math. Dalam library boleh pula aku tak dengar bunyi hujan. Tiba-tiba je hujan. Terpaksa postpone niat nak balik. Huhu.

Masa dalam library, nak tunjuk mesej kat Ainul. Tiba-tiba datang Mak Pau. Nasib baik phone aku tak kena rampas. Tapi gaya dia warning kat aku macam nak cari pasal je. Tak reti cakap elok-elok ke? Buduh ubi betul. Lepas kena warning, aku simpan terus phone and sambung kerja Math. Bila hujan dah reda dalam pukul 3 tu, gerak balik. Takut mak bising. Heee~

Balik je rumah, mak dah membebel. Mana taknya, dah 2 hari balik lambat. Hari Sabtu nak buat open house, tapi mak yang kena kemas rumah. Sori, mak! Balik lambat sebab hujan lol. Walaupun disound oleh Mak Pau sebab bawa phone dalam library and ari ni seronok jugaklah dapat lepaks-lepaks dengan diorang. Aku sayang korang lah! Heee~

LASTLY : Aku suka melepaks! Tapi tak selalu okiey! Buat mak membebel je kalau selalu. Heeee~

No comments: